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Kanaka Sai Jagarlamudi
Deakin University
Australia
Arkady Zaslavsky
Deakin University
Australia
Seng W. Loke
Deakin University
Australia
Alireza Hassani
Deakin University
Australia
Alexey Medvedev
Deakin University
Australia
Published on 1 July 2021 DOI : 10.21494/ISTE.OP.2021.0684
Despite the potential benefits of the context-driven intelligence delivered by Context Management Platforms (CMP), the lack of efficient and effective metrics for measuring Quality and Cost of Context (QoC and CoC) hinders them from uptake and commercialisation. Furthermore, the CMPs might have limited abilities to incorporate efficient QoC drivers and a suboptimal selection of QoC-aware context providers. This paper proposes QoC and CoC metrics and introduces a conceptual architecture to achieve the QoC and CoC awareness in CMPs, aiming to improve their efficiency and consumer experience.
En dépit des bénéfices potentiels d’une intelligence guidée par le context que délivrent les plates-formes de management des contexts (CMP), le manqué de métriques fonctionnelles et efficaces pour mesurer la qualité et le coût du contexte (QoC and CoC) limitent l’adoption et la commercialisation de ces métriques. En outre, ces CMPs peuvent avoir des capacités limitées pour incorporer une QoC efficace et une sélection sous-optimale des fournisseurs de contextes sensibles à la QoC. Ce papier pose des métriques qoC et CoC, introduit une architecture conceptuelle pour réaliser la sensibilité à QoC et CoC dans les CMPs, visant à améliorer leur efficacité et l’expérience du consommateur de contextes.
Quality of Context Cost of Context QoC-awareness CoC-awareness Context Management Platforms
Qualité du Contexte Coût du Contexte sensibilité à QoC et CoC plates-formes de management du contexte