exit

Social Sciences and Humanities   > Home   > Journal

Related domain(s) : Information and Communication  

E-Learning

Enseignement numérique




ENum - © ISTE Ltd

Aims and scope

Objectifs de la revue

E-Learning is a place to share practices and reflections on the use of digital technology in higher education. It is addressed to teachers, instructional designers and generally anyone that might find these topics of interest.

 

The expected contributions concern the new teaching practices that the introduction of digital technology has allowed (reverse, hybrid and enriched-face pedagogy, distance education, open courses such as MOOC, SPOC, OpenCourseWare, Khan, etc.) and the role of new technologies (interactive devices, whiteboard, serious games, learning labs, personalized monitoring, etc.) in these innovative practices.

 

A tool for exchanging on practices, the journal aims to be an important place for feedback, on successes as well as failures to pool energy and skills. Everyone can gain ideas to spread around, the most innovative ideas for the benefit of all students as well as teachers.

Enseignement numérique a pour ambition d’être un lieu de partage des pratiques et des réflexions sur l’usage du numérique dans l’enseignement supérieur. Elle s’adresse aux enseignants, aux ingénieurs pédagogiques et de manière générale à tous ceux que ces sujets intéressent.

 

Les contributions attendues concernent les nouvelles pratiques pédagogiques que l’introduction du numérique a permis (pédagogie inversée, hybride, présentiel enrichi, enseignement à distance, cours ouverts tels que MOOC, SPOC, Opencourseware, Khan, etc.) ainsi que le rôle des nouvelles technologies (dispositifs interactifs, tableau blanc, jeux sérieux, learning labs, suivi personnalisé, etc.) dans ces pratiques novatrices.

 

Instrument d’échanges sur les pratiques, la revue souhaite faire une place importante au retour d’expérience, aux succès aussi bien qu’aux échecs, pour mettre en commun leur énergie et leurs compétences. Chacun pourra y puiser des idées pour disséminer autour de soi les idées les plus innovantes au bénéfice de tous, étudiants comme enseignants.

Editorial Board


Editor in Chief

Yves EPELBOIN
Université Pierre et Marie Curie, Paris
yves.epelboin@impmc.upmc.fr


Co-Editors

Pierre-Yves BURGI
Université de Genève, Suisse
pierre-yves.burgi@unige.ch

Jean-Marc MEUNIER
Université Paris 8
jmeunier@univ-paris8.fr

Daniel PAGONIS
Université de Grenoble
daniel.pagonis@imag.fr

Antoine RAUZY
UPMC-Sorbonne Universités
antoine.rauzy@upmc.fr


 


  Submit a paper