exit

Social Sciences and Humanities   > Home   > Journal

Business Models and Innovation

Modèles d’affaires et innovation




MAI - © ISTE Ltd

Aims and scope

Objectifs de la revue

Numerical transformation, algorithmic management of actives, data monetization, the proposal of new services and the pursuit of a growing globalization have profoundly changed the paradigm of innovation which tends to evolve from an innovation based on the Product/Service to an Innovation driven by Business Models.

The Business Models and Innovation journal proposes to identify, characterize and analyze these transformations, their challenges, stakes and impacts, but also to apprehend the manufacture and diffusion of innovations in products and services, organizational processes, the structuring of markets, the logics of action in situations of uncertainty and in the development of new business models.

Accepted articles (25 to 30 pages each) cover all disciplines in the field of management and economics, which are non-exclusive, which deal with innovation phenomena, new management practices and business models.

La transformation numérique, le pilotage algorithmique des activés, la monétisation des données, la proposition de nouveaux services et la poursuite d’une globalisation croissante ont profondément modifié le paradigme de l’innovation. L’innovation, jusque-là basée sur le produit/service est aujourd’hui stimulée par les modèles d’affaires.

La revue Modèles d’affaires et innovation identifie, caractérise et analyse ces transformations, leurs défis, leurs enjeux et leurs impacts, mais appréhende également la fabrication et la diffusion des innovations tant dans les produits et services, les processus d’organisation, la structuration des marchés ou les logiques d’action en situation d’incertitude, que dans le développement de nouveaux modèles d’affaires.

Les articles (25 à 30 pages maximum) concernent toutes les disciplines du domaine de la gestion et de l’économie, domaines non exclusifs qui traitent des phénomènes d’innovation, des nouvelles pratiques de gestion et des modèles d’affaires.

Editorial Board


Editors in Chief
 

Chantal AMMI
Institut Mines Télécom, Paris
chantal.ammi@telecom-em.eu

Patricia BAUDIER
Ecole de Management Leonard de Vinci
Courbevoie
patricia.baudier@devinci.fr
 


Co-Editors
 

Faten BEN BOUHEMI
ISC Paris Business School
fben-bouheni@iscparis.com

Marc BIDAN
Polytech Nantes, université de Nantes
marc.bidan@univ-nantes.fr

Guillaume BIOT-PAQUEROT
Burgundy School of Business
guillaume.biot-paquerot@bsb-education.com
 
Valérie FERNANDES
Groupe Sup de Co La Rochelle
fernandesv@esc-larochelle.fr

Claudine GUERRIER
Télécom Ecole de Management, Évry
claudine.guerrier@telecom-em.eu
 
Jean-François TRINQUECOSTE
Université de Bordeaux
trinquec@u-bordeaux4.fr


  Submit a paper